Plus lekáreň. Prináša benefity lekárňam i pacientom

V poslednom príspevku zoskupenia plus lekáreň sme vám priniesli základné informácie k štyrom pilierom podpory pre spolupracujúce so zoskupením lekárni  PLUS lekáreň.

Základné piliere podpory pre spolupracujúce lekárne sú postavené na dlhodobej spolupráci s výrobnými spoločnosťami v segmente RX a OTC. Rovnako aj podpora formou plagátovej a letákovej akcie zoskupenia lekárni PLUS lekáreň. Na dlhodobej spolupráci s výrobnými spoločnosťami máme rovnako  postavené aj spätné bonusy za lieky vydané s odporúčanou zľavou z doplatku pacienta, ktoré majú lekárne spolupracujúce so zoskupením lekárni  PLUS lekáreň k dispozícii každý mesiac. Tešíme sa, že pacienti v spolupracujúcich lekárňach v zoskupení lekárni  PLUS lekáreň tento benefit naplno využívajú.

Podstatným prínosom pre vzájomnú spoluprácu s lekárňami je projekt vlastnej značky s logom PLUS lekáreň. Ku dnešnému dňu máme v projekte zapojených viac ako 430 spolupracujúcich lekární. Dnes máme  aktívne v ponuke 28 produktov. Do konca roka 2016plánujeme ponúknuť spolupracujúcim lekárňam minimálne 40 produktov.

Dôležitou súčasťou spolupráce s lekárňami je komunikácia brandu PLUS lekáreň smerom na pacienta aj cez projekt privátnej značky. Podstatnou zmenou v plagátovej a letákovej kampani je už spomínaná neadresná distribúcia, ktorú zabezpečujeme pre vybrané spádové oblasti lekární vždy v úvode kampane.

Podstatnou novinkou je spolupráca s lekárňami v oblasti Brandingu lekární. Spolupracujúcej lekárni dnes vieme poskytnúť kompletný servis, návrh spracovania formou vizualizácie, poradenstvo pri prerobení lekárne do farieb PLUS lekáreň.

Súčasťou poradenstva je merchandising, category managment a jeho implementácia v praxi. Ak sa pýtate, prečo je potrebná správna vizualizácia, odpoveď je jednoduchá – až 70% informácií vnímame zrakom a iba 30% sluchom.  Správna vizualizácia formou merchandisingu vedie k spontánnemu nákupu pacientov. Pacient si tak má možnosť vybrať. Častokrát si následne vyberie aj to, čo  lekáreň nevidí, prípadne by pacientovi ani neponúkla. Mnohí z vás sa už pre túto formu zmeny lekárne rozhodli a sme veľmi radi, že nejedni využili pre túto zmenu aj spoluprácu so zoskupením lekárni  Plus lekáreň.

Zástupcov prvých dvoch lekární, ktoré majú už takúto zmenu za sebou a využili na to práve letné obdobie a zoskupenie lekárni PLUS lekáreň, sme za vás vyspovedali .

Lekáreň Na prednádraží, Piešťany

Prečo ste sa rozhodli vstúpiť do zoskupenia lekárni PLUS lekáreň?

Ako súkromnej lekárni by sa nám na trhu uplatňovalo veľmi ťažko. Ale ako zoskupenie takmer 500 lekární s jednotným marketingom je správna protiváha oproti konkurenčným združeniam, čo pomáha nielen pri jednaní s dodávateľmi. Plus lekáreň nás perfektne zastrešuje v mnohých oblastiach. Máme výhodné ceny pre pacientov, zaujímavé akcie a dobrý manažment, čo sa týka reklamy. Dovtedy som tieto veci musela robiť sama a musím povedať, že teraz rada využívam, čo mi aj v tejto oblasti ponúka Plus lekáreň – polepy, reklamné plagáty, pravidelné akcie. Ušetrím tým veľa času, ktorý môžem využiť na iné činnosti pre rozvoj. Sme v podstate receptová lekáreň, máme tu malé zdravotnícke centrum so štyrmi ambulanciami a voľný predaj beriem ako doplnok. Pre mňa i pre pacientov  je veľkou výhodou, že im dokážeme dať niečo za dobrú cenu. Sídlime na sídlisku, kde je veľa dôchodcov, starých ľudí a pre ktorých je cena veľmi dôležitá. Zoskupenia Plus lekáreň s firmami rokuje aj ohľadne doplatkov za lieky , čo si myslím, že je pre pacientov zaujímavé.

Čo vám teda prináša spolupráca so zoskupením lekárni  PLUS lekáreň, keď to zhrniete?

Spolupráca mi prináša v prvom rade vynikajúce poradenstvo, zastrešenie reklamy, výhodné ceny liekov, akciové ponuky, ako aj pravidelnú dodávku reklamných materiálov.

Čo vás viedlo k nápadu prerobiť si lekáreň do farieb PLUS lekáreň?

My nemáme starú lekáreň, otvárala sa v roku 2011, ale toto je v podstate naša štvrtá prerábka. Prvýkrát nám to firma urobila zle, zabudli nám urobiť dvierka do oficíny. Druhý raz sme zistili až následne, že dve pokladne nám nestačia. Klientelu sme si budovali postupne, ľudia pribúdali, tak sme rozmýšľali, ako urobiť tretie okienko. Vymysleli sme si to sami, ale výsledok sa nám vizuálne až tak nepáčil. Medzitým sa robila ďalšia interiérová časť, lebo stále nám priestor nestačil a na to sme zistili, že by sme vlastne potrebovali štyri výdajné miesta. V tej dobe prišli z Plus lekárne s ponukou, že by nám pomohli s realizáciou. Povedali sme dobre a konečný výsledok stojí za to. Behom mesiaca sme sa dohodli na realizácii, urobili to, čo asi urobí málokto – keďže sme nemali starý nábytok, všetky časti, čo mohli, použili. Predovšetkým všetky zásuvky, čo sú vlastne najdrahšie časti, boli využité a plusom je, že brali ohľad na to, čo sme si my predstavovali. Moja predstava bola farebná, aby tam bola višňová a biela. Musím povedať , že nám sa veľmi zapáčili navrhnuté piktogramy označovania, ktoré sa hodili k mojej farebnej predstave o interiéri. Toto riešenie mi vyhovuje vo všetkých ohľadoch. Nemenej podstatné je, že s prerábkou sme začali v piatok o 11.00 a vďaka nasadeniu a snahe všetkých zúčastnených sme boli schopní otvoriť už v pondelok v štandardnú dobu. Nehovorím, že sme ešte ďalej nedorábali, ale tá bežná prevádzka, čo si väčšina lekární nemôže dovoliť mať zavreté, nebola narušená. Tak pre mňa bolo najúžasnejšie to, že nielen to zvládli časovo, lekáreň perfektne vyzerá, zohľadňovali i skutočnosť, že v priestore budú celý deň ľudia stáť a pracovať. Preto i parametre  prispôsobili tak, aby sa nehrbili a mali všetko po ruke. To neboli len stolári, ale niekto, kto aj rozmýšľal, aby pracovné prostredie bolo maximálne príjemné, aby ste nemali problémy s chrbticou. Doteraz som sa s tým nestretla.

Prečo ste sa rozhodli pre Kategory managment a aký v ňom vidíte prínos?

Chceli sme vyskúšať tento spôsob vystavenia tovaru, vizuálne sa nám páči, všetko je prehľadnejšie a zbierame spätné väzby od zákazníkov. Väčšine pacientov sa tento nový spôsob páči. Reagujú pozitívne. Hovoria väčšinou, že je to prehľadnejšie, lekáreň krajšia, vzdušnejšia a tiež sme už zaznamenali zvýšený dopyt vystavených produktov, čím sa zvýšil predaj voľno predajného sortimentu.

Zaznamenali ste teda zvýšený dopyt na vystavovaný sortiment?

Áno zaznamenali, najmä na ten v zornom poli pacientov a viditeľne označený ako akcie plus lekárne.

Lekáreň na Rákoczyho ulici, Komárno

Prečo ste sa rozhodli vstúpiť do zoskupenia PLUS lekáreň?

Naša lekáreň  je rodinná firma, kde spolu rozhodujeme o jej osude. Už dávnejšie som premýšľal o obnove, prevzdušnení. Keď nás zástupca zoskupenia lekárni PLUS oslovil po prvýkrát, otázku o vstupe do zoskupenia lekárni sme nechali bez odpovede. Avšak po rokoch, keď nás vyhľadal znova, mali sme z rozhovoru veľmi dobrý pocit. Presvedčil nás konkrétny, premyslený strategický plán pre posilnenie (slabších) súkromných lekárni. K nášmu pozitívnemu rozhodnutiu prispelo aj to že Unipharma je v projekte so zoskupením lekárni PLUS partnerom.

Čo vám prináša spolupráca so zoskupením PLUS lekáreň?

Je to  pozitívna skúsenosť najmä v budovaní spoločných hodnôt, ktoré zefektívňujú fungovanie lekárne a tým sa stávajú konkurencie schopnými. Prínos vidím v tom, že napríklad akcie sú v zoskupení celoplošné. Každá má dostatočnú mediálnu podporu- myslím reklamnú tak, že sa k ľuďom dostane. Nedá sa to porovnať, keby sme tu niečo vymysleli a v meste alebo na ulici začali robiť reklamu. Celé je to podchytené, má hlavu aj pätu. Prínos vidíme aj v tom, že ste sa niekam zaradili a neostali len sami na seba. Je to taký kompromis – urobiť všetko ako treba, ale zároveň prežiť.

Čo sa viedlo k nápadu prerobiť si lekáreň do farieb PLUS lekáreň?

Približne päť rokov spätne sme plánovali prerobiť interiér lekárne. Keďže sme medzitým nenašli správneho zhotoviteľa a súčasne sme sa stali členmi Plusky, zdal sa dobrý nápad spojiť funkčnosť s estetikou. Práve tento nápad spojiť tieto dve súčasti ohľadne prerábky lekárne zúčastnení priviedli k dokonalosti.

Ako dlho trvala prerábka a ako ste to zvládli?

Prerábka prebehla veľmi šikovne a rýchlo – za dva dni  cez víkend .

Prečo ste sa rozhodli pre Kategory managment a aký v tom vidíte prínos?

Lekáreň  som vnímala z hľadiska pacienta a tak som sa  dopracovala ku Kategory  managment. Prínos vidím v prehľadnosti a  v  orientácii voľnopredajného sortimentu. Musíme si zvykať na nové radenie, ale nie je to zďaleka taký problém, ako sme si mysleli. Veľmi rýchlo sme si zvykli.

Ako vnímajú zmenu pacienti?

Pacienti zmenu vnímajú veľmi dobre a my tiež. Získali sme príjemné pracovné prostredie, prevzdušnené, presvetlené, priestrannejšie.  Nový dizajn sa všetkým veľmi páči. Sú aj takí, že keď sa vracajú, zakaždým povedia, že to tu máme krásne. Zmena je teda jednoznačne pozitívna. Priestorovo aj  funkčne. Zároveň estetický vzhľad dáva homogénny celok.

Zaznamenali ste zvýšený dopyt na vystavovaný sortiment?

Tie presklené vitrínky sú omnoho prehľadnejšie, aj lepšie vyniknú farby. Už sa nie raz stalo, že si zákazník vypýtal „to si prosím“, že ukážu, popozerajú a vyberú si, netreba im núkať.

Aké ďalšie zmeny plánujete do ďalšieho obdobia?

Plánom je udržať sa na trhu a byť konkurencie schopnými.

Lekáreň Rákocziho

Lekáreň Rákocziho

Lekáreň Rákocziho

Lekáreň Rákocziho

Lekáreň Rákocziho

Lekáreň Rákocziho

Lekáreň na prednádraží Piešťany

Lekáreň na prednádraží Piešťany

Lekáreň na prednádraží Piešťany

Lekáreň na prednádraží Piešťany


Autor: Mgr. Andrej Kuklovský, Katarína Vráblová

Foto: Mgr. Ing. Denisa Ižová, Katarína Vráblová