Doplnky pre zdravie z Maďarska

Firma JutaVit vznikla v januári 2005 v Maďarsku s cieľom zásobovať obyvateľov doma vyrobenými výrobkami. Synonymami pre výrobky značky JutaVit sú stabilná vysoká kvalita a dostupná cena, vďaka čomu si získala sympatie zákazníkov a postupne sa dostala do takmer všetkých domácich lekární. V rozhovore sme vyspovedali majiteľa a konateľa spoločnosti, Zoltána Tilla a zástupcu konateľa, Zsolta Vesztega, aby sme sa o spoločnosti JutaVit dozvedeli viac.

  1. Pán Till, ako vieme, v Maďarsku ste lídrom na trhu, ako ste to dosiahli?

Značka JutaVit je súčasťou maďarského trhu už takmer 15 rokov. Zo začiatku sa zameriavala výhradne na obchod s liečivými bylinkami. Z roka na rok sa orientácia rozšírila aj na iné okruhy ako vitamíny, diagnostické prístroje, kvapky, sirupy, doplnky stravy a kozmetiku. JutaVit sa za posledné desaťročie stal jednou z najobľúbenejších a najuznávanejších značiek Maďarska, vďaka vysokej kvalite, výbornému zloženiu s vysokým obsahom účinných látok a ľudskej cene. Momentálne vyrábame a distribuujeme takmer 200 produktov. JutaVit ľudia nájdu aj vďaka veľkodistribučným spoločnostiam v 2200 lekárňach, ale aj v bio obchodoch, v sieti drogérií DM – Drogeria Markt, Rossmann a v ponuke internetových e-shopov.

  1. Ako ide obchod v ostatných krajinách?

Produkty JutaVit si našli cestu už aj za hranicami, do väčšiny krajín Európy a aj Ázie. Pravidelne rozrastajúce sa portfólio, si vďaka pozitívnym spätným väzbám postupne získava sympatie nielen maďarských spotrebiteľov, ale už aj u slovenských, rumunských, srbských, nemeckých, rakúskych, poľských, litovských, azerbajdžanských, arabských, a aj na ázijských trhoch.

Maďarský trh je takmer plne zásobený a je čoraz ťažšie dosiahnuť nárast. V zahraničí je nárast vyšší, keďže sa nedajú rovnať s domácim odbytom, kde sme na vrchole. V zahraničí sa nárast pohybuje na 20 – 40 percentách. Výraznú úlohu má pre nárast aj výroba produktov pre iné značky, ktoré chcú pod vlastnú značku len výrobky v najvyššej kvalite. Takto sa nami vyrábané produkty dotýkajú spotrebiteľov nepriamo už v 137 krajinách.

  1. Aké ďalšie úspechy dosiahla doteraz značka JutaVit a aké ocenenia už získala?

Základným kľúčom značky je trvalá kvalita. JuvaPharma Kft. zahŕňa výrobný komplex o rozlohe už 11 300 m2 v kraji Pešť v Maďarsku. Vďaka stálemu vývoju, modernizovaniu výroby a zvyšovaniu výrobnej kapacity prevádzkuje jedinečnú výskumnú, vývojovú, výrobnú, obchodnú aj logistickú časť.

Výrobný komplex sa za posledné roky vybudoval na jeden z najmodernejších komplexov v Strednej Európe, kde všetky procesy, inovácie, výrobné aktivity prebiehajú za najprísnejšieho dozoru EU, GMP, ISO 9001, HACCP pri dodržaní prísnych kvalitatívnych požiadaviek.

Produkt Probium 6 + inulín v roku 2017 dostal v Maďarsku vďaka užívateľským spätným väzbám ocenenie „Najlepší pomer cena/hodnota produktu”. Produkt získal minulý rok ocenenie švajčiarskej firmy ICERTIAS „Najlepší pomer cena / kvalita” v kategórii ochrana kostí, šliach a svalov.

Okrem toho značka JutaVit už 5-krát po sebe dostala ocenenie Magyar Brands a tento rok už po 7-krát ocenenie Superbrands.

Sme hrdí aj na to, že sme v roku 2018 dostali ocenenie Pegazus v kategórii LÍDER TRHU. Ocenenie prisudzuje našej firme prívlastok najdynamickejšie rozvíjajúcej sa firmy v Maďarsku v strednom podnikaní.

  1. Ako by ste popísali vaše portfólio? Načo ste najviac hrdý?

Naše široké a pestré portfólio kompletne pokryje celý trh doplnkov stravy.

  1. Pán Veszteg, aké máte hlavné ciele na rok 2019?

Cieľom značky je okrem maďarských spotrebiteľov zásobovať aj všetkých európskych spotrebiteľov produktmi vynikajúcej kvality, spĺňajúcimi najprísnejšie kritériá na vitamíny a doplnky stravy. Popri vysokej úrovni produktov je jeden z cieľov aj udržanie terajšieho pomeru ľudskej ceny a vynikajúcej kvality. Cieľom značky je ponúknuť partnerom aj spotrebiteľom dobre odskúšané funkčné produkty.

Rozvoj a nárast firmy len dokazuje, že vytrvalá a dobre odvedená práca sa s nutnou odbornosťou môže stať skutočným príbehom úspechu. V roku 2019 budeme naďalej rozširovať naše portfólio. V roku 2019 máme v pláne uvedenie viacerých profesionálnych produktov. Vo februári sme v Maďarsku uviedli na trh revolučnú novinku pod názvom JutaVit Nervaron, ktorý sme vyvinuli v spolupráci so psychiatrami – Prof. Dr. Rihmer Zoltán a Dr. Döme Péter. JutaVit Nervaron Komplex vďaka vyváženému zloženiu optimalizuje funkciu mozgu a nervov a podporuje psychické funkcie.

  1. Ako vznikajú nápady na nové produkty?

Odborníci JutaVitu priebežne skúmajú a vyvíjajú už existujúce produkty. Zohľadňujú zdravú životosprávu a využívajú pri tom moderné technológie, ktorými firma disponuje.

Takýmto spôsobom sa aj stávajúce vysokokvalitné a účinné výrobky inovujú a stávajú sa ešte účinnejšími. Naši odborníci sa zúčastňujú všetkých dôležitých svetových výstav v odbore a hľadajú nové suroviny a nové formy účinných látok, vďaka ktorým sa pokrok nezastavuje. Vďaka modernizovaným laboratóriám, ktoré vlastníme, vieme spraviť mikrobiologický a chemický rozbor všetkého, čo prejde výrobou.

Spracovali: Mgr. Ing. Denisa Ižová, Mgr. Alexandra Pechová

Článok bol uverejnený v časopise Lekárnik 5/2019